

![]() |
|
![]() |
![]() |
Τα παιδιά μέσα από την έρευνα, συγκέντρωσαν πληροφορίες, έμαθαν χρήσιμα στοιχεία για τη χλωρίδα της χώρας και της περιοχής μας, γνώρισαν των πλούτο της ελληνικής χλωρίδας, μελέτησαν διεξοδικά τα λουλούδια της ελληνικής φύσης και τελικά φιλοτέχνησαν ένα έργο ζωγραφικής το καθένα με θέμα ένα ελληνικό αγριολούλουδο της αρεσκείας τους.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους, τα υπέροχα έργα τέχνης που δημιούργησαν και φυσικά στα παιδιά που διακρίθηκαν σε πανελλήνια κλίμακα στην κατηγορία Ε' και ΣΤ΄ Δημοτικού (ένα παιδί στα πρώτα 20 έργα και ένα στα πρώτα 50).
![]() |
![]() |
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ' τάξης του σχολείου μας, αν και διένυσαν πολλές δυσκολίες αυτή τη σχολική χρονιά, συμμετείχαν με επιτυχία και διακρίσεις στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γλώσσας Κλέιταρχος και Βερενίκη ο οποίος διοργανώνεται από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος .Ο διαγωνισμός εστιάζει στον εμπλουτισμό λεξιλογίου,των μορφοσυντακτικών δομών και του κειμενικού λόγου με επιπλέον στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικής γραφής και του κριτικού εγγραματισμού των μαθητών στο πλαίσιο της σχολικής πραγματικότητας .Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του διαγωνισμού είναι ο συμπεριληπτικός του χαρακτήρας ,αφού δίνει δυνατότητα σε όλα τα παιδιά, με ή χωρίς δυσκολίες μάθησης, να συμμετέχουν σε δύο, διαφορετικές κατηγορίες, προσαρμοσμένες στις μαθησιακές ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν και στα παιδιά που διακρίθηκαν.
|
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή των μαθητών της Στ' τάξης του σχολείου μας στο 10ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας το οποίο έλαβε χώρα διαδικτυακά στις 15-17 Απριλίου 2021. Τα παιδιά παρουσίασαν τη σχολική ψηφιακή εφημερίδα της τάξης τους με τίτλο "Απίθανοι Μικροί Ρεπόρτερ", η οποία κυκλοφορεί τη φετινή σχολική χρονιά. Μέσα σε μια παρουσίαση, προϊόν συλλογικής προσπάθειας όλων των μαθητών, τα παιδιά αποτύπωσαν όλα τα στάδια έμπνευσης, σχεδιασμού, δημιουργίας και κυκλοφορίας της εφημερίδας τους. Αναφέρθηκαν στην αφετηρία της προσπάθειάς τους, στην ψηφοφορία για το όνομα και το λογότυπο της εφημερίδας, τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποίησαν και τον τρόπο εργασίας τους ως σύνολο και ως ομάδες εργασίας. Μίλησαν για τη συμμετοχή τους στον σχηματισμό διαφόρων ομάδων με εναλλασσόμενους ρόλους όπως αυτών της σύνταξης, βελτίωσης και διόρθωσης δηλαδή των άρθρων πριν τη δημοσίευσή τους, των ομάδων συλλογής φωτογραφικού υλικού, των υπευθύνων για προτάσεις βιβλίων, ταινιών, ταξιδιωτικών προορισμών, των ομάδων σύνταξης ερωτηματολογίων εντυπώσεων αναγνωστών και τέλος των υπεύθυνων για την καταγραφή των απαντήσεων αυτών ως ένα κίνητρο θετικής ανατροφοδότησης και βελτίωσης. Αποτύπωσαν επίσης τα οφέλη που αποκομίζουν από αυτή την ενασχόληση δημιουργικής γραφής και εκμάθησης της χρήσης πηγών σε κείμενα, φωτογραφίες και λοιπές πηγές άντλησης υλικού. Τους αξίζουν λοιπόν πολλά συγχαρητήρια για το επίτευγμά τους! Η πρόσβαση στην εφημερίδα "Απίθανοι Μικροί Ρεπόρτερ" είναι ελεύθερη είτε μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου μας (στους χρήσιμους συνδέσμους στην κεντρική σελίδα της ιστοσελίδας, πατώντας το εικονίδιο με την παιδική ζωγραφιά και τον μεγεθυντικό φακό) είτε ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο. https://schoolpress.sch.gr/melissi/ Παρακολουθείστε την παρουσίαση με την οποία συμμετείχαμε στο φεστιβάλ, πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο: |
Τη διετία 2016-2018 καταφέραμε να λάβουμε έγκριση και να εκπονήσουμε το κορυφαίο, καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2 (συμπράξεις σχολείων ). Το Πρόγραμμα Erasmus+ αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης και στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασής της. Για το σκοπό αυτό υποστηρίζεται η διακρατική συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που παρέχουν τη σχολική εκπαίδευση, με την επιχορήγηση σχολικών συμπράξεων - συνεργασιών ανάμεσα σε σχολεία άλλων χωρών της Ευρώπης. Μέσω των δραστηριοτήτων αυτών διευκολύνονται τα παιδιά, ώστε να αποκτήσουν συνείδηση της ποικιλομορφίας των ευρωπαϊκών πολιτισμών καθώς και γνώσεις και δεξιότητες απαραίτητες για την προσωπική τους ανάπτυξη, τη μελλοντική εργασιακή τους απασχόληση και τη δραστηριοποίηση τους ως ενεργοί πολίτες.
Οι χώρες συνεργάτες σε αυτό το πρόγραμμα ήταν οι ακόλουθες:
Πολωνία (Pulawy), Γαλλία (Brignoles), Ιταλία (Carmagnola), Ισπανία (Madrid-Aranjuez),
Ελλάδα (Μελίσσια), Ρουμανία (Iasi)
Το πρόγραμμα εκπονήθηκε από την πλειοψηφία των τάξεων του σχολείου και τα αποτελέσματά του, τα εκπαιδευτικά προϊόντα και τα παιδαγωγικά οφέλη του απολαμβάνει το σύνολο των μαθητών του σχολείου ακόμη και σήμερα. Το πρόγραμμά μας είχε τίτλο "Stay3Ε – Stay Eco-friendly, Entrepreneurial, European. Providing practical solutions for effective teaching and enjoyable learning at primary level".
Mέσω αυτού του προγράμματος, φέραμε τα παιδιά σε επαφή με τη δημιουργικότητα και την επιχειρηματικότητα σε σχολικό και εξωσχολικό επίπεδο. Στόχος ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά τους φυσικούς πόρους της περιοχής τους, να ανακαλύψουν τις δυνατότητες που η χρήση τους προσφέρει και μπορεί να τους εξασφαλίσει μια μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση βοηθώντας τους ν’αποφύγουν την πρώιμη εγκατάλειψη του σχολείου και θα τους εξόπλιζε με γνώσεις που θα τους βοηθούσαν να μην κατευθύνονται αποκλειστικά προς μια ακαδημαϊκή καριέρα η οποία σήμερα φαντάζει ως μονόδρομος.
Η εμπειρία αυτή θεωρούμε ότι ήταν πραγματικά αξιόλογη και τα αποτελέσματα θετικά και ουσιαστικά για τους μαθητές μας που άνοιξαν τους ορίζοντές τους, γνώρισαν καινούριους τόπους, διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα και πολιτισμούς, ενώ παράλληλα έμαθαν να συνεργάζονται και να εξασκούνται στην αγγλική γλώσσα. Παράλληλα αναπτύχθηκε ένα θετικό κλίμα στη σχέση μαθητών και διδακτικής διαδικασίας. Άλλαξε η μέθοδος διδασκαλίας και πραγματοποιήθηκε η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης. Έτσι οι μαθητές απέκτησαν τα κίνητρα για να μάθουν και η μάθηση έγινε διασκέδαση.
Το πρόγραμμα αυτό αξιολογήθηκε και βραβεύτηκε σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο κερδίζοντας Εθνική και Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας.
Eπιφάνεια εργασίας του έργου (Twinspace): https://twinspace.etwinning.net/24059/pages/page/145837
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ
Συγχαρητήρια! Το σχολείο σας βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας σας στο έργο eTwinning "Stay 3E- stayEco-friendly, Entrepreneurial, European. Providing practical solutions for effective teaching and enjoyable learning at primary level". Αυτό σημαίνει πως η εργασία σας, η εργασία των μαθητών και του σχολείου σας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο Σαν αποτέλεσμα, θα λάβετε ένα πιστοποιητικό το οποίο μπορείτε να επισυνάψετε στην ιστοσελίδα σας και να το εκθέσετε σε μία περίοπτη θέση στο σχολείο σας. Επίσης, το έργο σας θα εμφανιστεί σε έναν ειδικό χώρο της Ευρωπαϊκής Διαδικτυακής Πύλης στο www.etwinning.net.
Για μία ακόμη φορά, συγχαρητήρια για αυτό το μοναδικό επίτευγμα!
Τα προϊόντα συνεργασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών από τα σχολεία εταίρους των χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είναι πολλά και ποικίλα. Το σημαντικότερο είναι ότι παραμένουν διαθέσιμα προς χρήση και προς όφελος όλων των μαθητών του σχολείου μας, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από άλλα σχολεία μια που βρίσκονται διαθέσιμα και στην ιστοσελίδα του σχολείου μας, αλλά και στη σελίδα facebook του έργου μας που παραμένει ανοικτή και δέχεται αρκετές επισκέψεις: https://www.facebook.com/Stay3E/
Ένα προϊόν του έργου, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά, είναι το επιτραπέζιο παιχνίδι READYSTEADYSΤΑΥ3E το οποίο έχει δημιουργηθεί συνεργατικά από τα παιδιά και ακολουθεί τους κανόνες της Μονόπολης. Έχει καθιερωθεί πια να το παίζουν διάφορες ομάδες παιδιών την 9ηΜαϊου, Ημέρα της Ευρώπης.
Επιπλέον, αγαπούν το συνεργατικό παραμύθι που δημιουργήθηκε με κείμενα και εικονογράφηση των ίδιων των παιδιών όλων των συνεργαζόμενων σχολείων με πρωταγωνιστή ένα σκιάχτρο,τη μασκότ του προγράμματος, που συμβολίζει και τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα του προγράμματος και ζει διάφορες περιπέτειες, όταν επισκέπτεται τις χώρες συνεργάτες του έργου.
Στο πλαίσιο της διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος STAY 3Ε πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση από τους μαθητές του 1ου Δημοτικού Μελισσίων των περιβαλλοντικών δράσεων των μαθητών, όπως η υιοθέτηση ενός εγκαταλειμμένου χώρου του σχολείου και η ανάδειξή του σε προσεγμένο σχολικό κήπο ο οποίος προσφέρεται για βιωματική μάθηση ακόμη και σήμερα καθώς και η εκτροφή μεταξοσκωλήκων στο σχολείο με την ευκαιρία της ύπαρξης μουριών στο προαύλιο του σχολείου. Τα παιδιά, μέσα από αυτή τη δράση πήραν μια ιδέα για το πώς ένας φυσικός πόρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να αξιοποιηθεί επιχειρηματικά. Μετά την παρουσίαση των δράσεων αυτών από τους μαθητές σε ανοιχτή εκδήλωση του δήμου μας, το σχολείο και οι μαθητές βραβεύτηκαν με το βραβείο περιβαλλοντικής συνείδησης.
Το Βραβείο μας!
Οι καινοτόμες δράσεις του 1ου Δημοτικού Μελισσίων συνεχίζονται...
![]() |
|
Έφτασε η επίσημη βράβευση του σχολείου μας, 1ου Δημοτικού Μελισσίων, ως σχολείο eTwinning για το 2020-21, μια βράβευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, επιστέγασμα πολλών προσπαθειών τόσων χρόνων για την προσφορά των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας στην καινοτομία, στην ευρωπαϊκή συνεργασία, στην ανταλλαγή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών, στην αρμονική συνύπαρξη πολλών διαφορετικών σχολικών περιβαλλόντων. Νιώθουμε υπερήφανοι για αυτή την αναγνώριση! | |
![]() |
![]() |
Οι κόποι και οι συνεχείς προσπάθειες τόσων χρόνων ανταμείβονται με τον καλύτερο τρόπο! Οι δράσεις μας σχετικά με την καινοτομία στην εκπαίδευση, οι βιωματικές δραστηριότητες, η εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων eTwinning, Erasmus+ που οδήγησαν στη βράβευσή μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο προσέλκυσαν το ενδιαφέρον της Υπουργού Παιδείας κ.Κεραμέως η οποία εξέφρασε την επιθυμία να μιλήσει και ταυτόχρονα να ακούσει προσεκτικά, μέσω τηλεδιάσκεψης τους μαθητές μας! | |
![]() |
Οι μαθητές της Ε1 τάξης του σχολείου μας επιλέχθηκαν και συμμετείχαν, μετά από δήλωση συμμετοχής,στο μαθητικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21-11-2015 στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας PIERCE με θέμα<<Με οδηγό τις Τέχνες μαθαίνουμε,εμπνεόμαστε,δημιουργούμε>>.
Τα παιδιά ήταν οι ίδιοι εισηγητές της πρωτότυπης εργασίας τους με θέμα<<Ένα παράξενο ταξίδι στον χρόνο-Το παραμύθι,προϊόν συνεργασίας μεταξύ των μαθητών τεσσάρων σχολείων της Ευρώπης στα πλαίσια ενός προγράμματος etwinning>>.
Εκφράζουμε τα συγχαρητήρια μας στα παιδιά και στους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς που τα συνόδευσαν . Ευχαριστούμε επίσης τους γονείς των μαθητών για την παρουσία τους και τη βοήθειά τους.