

1)Δημιουργία του Logo(συμβόλου) του προγράμματος
Ο σχεδιασμός,ο τίτλος και οι στόχοι του προγράμματος επεξηγήθηκαν στους μαθητές ώστε να μπορέσουν να αντιληφθούν τους λόγους για τους οποίους αυτό πραγματοποιείται και οι ίδιοι αποτελούν μέρος του και να μπορέσουν να φιλοτεχνήσουν το σύμβολο που θα συγκεντρώνει όλες τις έννοιες του προγράμματος σε μια ζωγραφιά. Τα παιδιά ζωγράφισαν ,σε ομάδες, ευφάνταστες ζωγραφιές.
Στη συνέχεια,οι μαθητές επέλεξαν την καλύτερη ζωγραφιά του τμήματός τους.
Από αυτές ,αντιπρόσωποι κάθε τάξης επέλεξαν την καλύτερη ζωγραφιά του σχολείου που θα αντπροσωπεύσει το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων στην ψηφοφορία για το καλύτερο logo του προγράμματος που θα πραγματοποιηθεί στην πρώτη συνάντηση εκπαιδευτικών και μαθητών τον Νοέμβριο στην πόλη Carmagnola της Ιταλίας.
{gallery}octdr{/gallery}
Οι εργασίες αυτές αναρτήθηκαν στις γωνιές Erasmus+ που δημιουργήθηκαν στους διαδρόμους του σχολείου αλλά και στις αίθουσες διδασκαλίας.
{gallery}sepsun{/gallery}
1) Οι μαθητές των τμημάτων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ άντλησαν πληροφορίες για τις χώρες ?εταίρους μας και τις πόλεις όπου βρίσκονται τα σχολεία με τα οποία συνεργαζόμαστε,έτσι ώστε να αποκτήσουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο ζουν οι νέοι τους φίλοι. Στη συνέχεια ,οι μαθητές των μικρότερων τάξεων παρουσίασαν σε ομάδες τις εργασίες τους.Το ίδιο έκαναν και οι μεγαλύτεροι μαθητές με τη διαφορά ότι παρουσίασαν τις εργασίες τους στα Αγγλικά μια που η κοινή γλώσσα επικοινωνίας μας με τα παιδιά των άλλων χωρών είναι η αγγλική
2)Οι εργασίες αυτές αναρτήθηκαν στις γωνιές Erasmus+ που δημιουργήθηκαν στους διαδρόμους του σχολείου αλλά και στις αίθουσες διδασκαλίας.
{gallery}septemvriou{/gallery}
To 1ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων πάντα στοχεύει στο να εξασφαλίσει στους μαθητές υψηλά επίπεδα γνώσης και εμπειρίας που επιτυγχάνονται μέσω της συνεργασίας,της ανταλλαγής καλών διδακτικών πρακτικών και ιδεών με άλλα σχολεία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.Στο πλαίσιο αυτής της επιδίωξης καταφέραμε να επιτύχουμε την ένταξή μας στο κορυφαίο, καινοτόμο ,εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus+Δράση ΚΑ2 (συμπράξεις σχολείων),το οποίο θα εκπονείται για δύο έτη(2016-2018)
Το πρόγραμμα τιτλοφορείται <<Stay 3E-Stay Eco-friendly, Entrepreneurial,European>>δηλ. << Μείνε φιλικός προς το περιβάλλον, πρωτοπόρος-υπέρμαχος της καινοτομίας και Ευρωπαίος>>
Όπως γίνεται κατανοητό από τον τίτλο ,το περιεχόμενο του προγράμματος είναι πολυδιάστατο και αντικατοπτρίζει το νέο όραμα της σχολικής εκπαίδευσης.Το κύριο ζητούμενο στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι να μπορέσει το εκπαιδευτικό σύστημα να εξοπλίσει τις νέες γενιές με τις ικανότητες που θα τις καταστήσουν ικανές να βρεθούν ενταγμένες με επιτυχία στην αγορά εργασίας και θα εξαλείψει όλους εκείνους τους παράγοντες εξαιτίας των οποίων πολλοί μαθητές εγκαταλείπουν πρώιμα το σχολείο νιώθοντας αδυναμία ν?ακολουθήσουν μ?επιτυχία τις απαιτήσεις που τους θέλουν να κατευθύνονται αποκλειστικά προς την ακαδημαϊκή μόρφωση και καριέρα.
Η ιδέα σχεδιασμού και υλοποίησης του συγκεκριμένου προγράμματος βασίστηκε στα παραπάνω δεδομένα και στην ανάλυση των αναγκών και των ιδιατεροτήτων των μαθητών όλων των σχολείων-συνεργατών μας.
Οι χώρες και οι πόλεις με τα σχολεία των οποίων συνεργαζόμαστε είναι οι ακόλουθες:
Πολωνία(συντονίστρια-πόλη Pulawy),Γαλλία(πόλη Brignoles),Ιταλία(πόλη Carmagnola),Ισπανία(πόλη Aranjuez),Ρουμανία(πόλη Iasi)
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες κατά ηλικιακή ομάδα και θεματικές ενότητες.Κάποιες θα πραγματοποιούνται από τους μαθητές μικρότερων τάξεων ,κάποιες άλλες από μεγαλύτερες ενώ κάποιες θα είναι κοινές για όλους.
Οι δραστηριότητες θα πραγματοποιούνται στις τάξεις των παιδιών, σε οποιοδήποτε μαθησιακό αντικείμενο στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος θεωρεί ο εκπαιδευτικός ότι μπορεί να τις ενσωματώσει.Η σειρά των δραστηριοτήτων και το γενικό περιεχόμενό τους έχει ,σε γενικές γραμμές ,ήδη συμφωνηθεί με τους εταίρους και τηρείται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα το οποίο καθορίζει η συντονίστρια χώρα.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Οι αναρτήσεις των εργασιών των παιδιών όλων των σχολείων(βίντεο,φωτογραφίες από τις δραστηριότητες κ.ά,) αναρτώνται στην ιστοσελίδα του κάθε σχολείου και στην πλατφόρμα twinspaceτου eTwinningκατά θεματικές ενότητες και όχι ανά χώρα ξεχωριστά.
ToeTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης. Αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ευρωπαικής Επιτροπής να ενθαρρύνει όλα τα σχολεία στην Ευρώπη να σχηματίσουν μια συνεργασία χρησιμοποιώντας διαφορετικούς τύπους τεχνολογίας επικοινωνιών. Σε κάθε χώρα, υπάρχει μια Εθνική Υπηρεσία Στήριξης (ΕΥΣ). ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο ,υπάρχει μια Κεντρική Υπηρεσία Στήριξης (ΚΥΣ) η οποία συντονίζεται από το ΕuropeanSchoolnet στις Βρυξέλλες με μια Ευρωπαική Πύλη eTwinning γεμάτη με ιδέες, προτάσεις προγραμμάτων και επικοινωνίας.
Ειδικότερα, προσφέρει μια πλατφόρμα για τους εκπαιδευτικούς μέσα από την οποία μπορούν να επικοινωνούν με αντίστοιχα σχολεία άλλων συνεργαζόμενων ευρωπαϊκών χωρών, να συνεργάζονται, να διεξάγουν έργα, να μοιράζονται εμπειρίες και καλές διδακτικές πρακτικές.
Με λίγα λόγια, να αισθάνονται ότι αποτελούν μέρος της συναρπαστικής κοινότητας εκμάθησης της Ευρώπης. H πλατφόρμα του προγράμματος είναι προστατευμένη και βρίσκεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Εκεί μπορούν να μπαίνουν μόνο οι εκπαιδευτικοί που έχουν αναλάβει το πρόγραμμα και οι μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν με την καθοδήγηση των αρμόδιων εκπαιδευτικών. Δεν μπορεί λοιπόν κάποιο άτομο εκτός προγράμματος να μπει στην πλατφόρμα, γι? αυτό και δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας.
Δε δίνονται κωδικοί πρόσβασης στο twinspaceστους μαθητές, αλλά αυτοί παρακολουθούν το οπτικό υλικό στον χώρο του σχολείου με την επίβλεψη του δασκάλου ή του εκπαιδευτικού ειδικότητας.
Η εμπειρία αυτή θεωρούμε ότι θα είναι πραγματικά αξιόλογη και τα αποτελέσματα θετικά και ουσιαστικά για τους μαθητές μας που ανοίγουν τους ορίζοντές τους,γνωρίζουν καινούριους τόπους,διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα και πολιτισμούς,ενώ παράλληλα μαθαίνουν να συνεργάζονται και να εξασκούνται στην αγγλική γλώσσα.Επιπλέον ,αναπτύσσεται ένα θετικό κλίμα στη σχέση μαθητών και διδακτικής διαδικασίας.Αλλάζει η μέθοδος διδασκαλίας και πραγματοποιείται η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.Έτσι οι μαθητές αποκτούν τα κίνητρα για να μάθουν και η μάθηση γίνεται διασκέδαση.
Για όλους αυτούς τους λόγους η συμμετοχή μας σε ένα τέτοιο πρόγραμμα μας κάνει υπερήφανους.